Tallinnale

NÕUAME BUSSILIINI NR 8 SÄILITAMIST

Heli Siller,

Kommentaarid

Vastuseks Dmitri 29.07 kirjale

1. Lähtuda tuleb arvudest. Kus on arvud, kui palju inimesi sõidaks vanal marsruudil ja kui palju eelistaks uut marsruuti? Kus on statistika, kui paljud sõidaksid Õismäele tööle või kooli ja vastupidi? Arvudele tuleks lisada pensionäride koefitsent. 2. Bussiliin nr 38 jätab katmata 7 peatuse jagu Mähe elanikke ja käib harvem kui 1 kord tunnis. Bussiliin 34 jätab samuti katmata 7 peatuse jagu inimesi, bussiliin nr 5 veel rohkem. Kõik nimetatud bussid on reisijaid täis. 3.Palju inimesi käib tööl Lasnamäel. Bussis sõidab ka palju venekeelseid õpilasi (kas Lasnamäe koolidest?), kellel oleks Hobujaama peatuses palju parem kojusõiduks bussi oodata kui mitu korda ümber istuda. 4. Reidi tee bussipeatus (Äigrumäe suunal) on ülerahvastatud, 1 katusealune ei kata vihma korral ootajate vajadusi. 5. Olen sõitnud tööle ümberistumisega. Bussigraafikud on enamasti niisugused, et ümberistumise vahe on üle 10 minuti. Ja kui sellele lisada pühapäevaõhtused 20-25-minutised bussi nr.8 inetrvallid, on talvel väljas külmetamise aeg 30 minutit.või rohkem. Pealinna tingimustes pole see normaalne. 6. Kui liin nr 8 muutub 2 korda pikemaks, on ka ummikute tõenäosus suurem ja graafikus püsimine raskem. 7. Ametniku vastus, ükskõik kas ametlik või mitte, peab olema konkreetne ja tuginema faktidele.

  1. 1. Arvud on Tallinna Transpordiametil. Lisaks nad kasutavad andmebaasi, mille avalikuks tegemine on ebaseaduslik. 2. Bussiliin nr 38 katab 4 peatust Mähe Aedlinnas, madala nõudlusega piirkonnas ei ole mõistlik tihe sõiduplaan. 3. Paljud hambaarstid Lasnamäe kliinikudest elavad Mähe ja Muuga lähiümbruses. Bussi oodatakse mitte Hobujaamas, aga Viru bussiterminaalis. Laikmaa tänaval sõidav tramm piirab bussidele võimalusi Viru bussiterminaalis. 4. Sellega peavad käsitlema linnavõimule alluvad ametid. 5. Pirital on korrusmajade suur defetsiit ning kogu maailmas pole võimalik hästi katta ühistranspordiga eramute piirkonna. 6. Probleem ei ole liini pikkuses, vaid liiklusolukorras. 30+ aastat Tallinnas ehitati hooned kiirmagistraalite reserveeritud maatükkides, suure intensiivsusega liiklust suunati aga kvartalisisenetele tänavatele. Tulemusena kõik ristmikud on samal tasandil ja valgusfoorid on paigaldatud valgusfooride nimel. Lihtsalt Tallinnas on valesti ehitatud infrastruktuur. Probleemi lahendamiseks on uuete hoone lammutamine ning kiirmagistraali korridoride vabastamine hoonetest. 7. Küsige oma rahvasaadikutest õige tööjõdu nende alluvatel kohtadel.

  2. Tundub, et tuleb pöörduda õiguskantsleri poole. Tema peaks ju saama Tallinna Transpordiameti andmebaasi kasutada