Tallinnale

Nõuame bussiliini nr. 5 säilimist Pirita-Kose asumis endisel marsruudil

Mihkel Tüür,

Kommentaarid

Bussiliin nr 5

Olime sunnitud siin lapsi terve talve kuni kevadeni autoga kooli vedama kuna bussiliin 5 sõitis teetööde tõttu vaid Metsakoolini. Ja nüüd tsiteerib Svet statistikat, et bussil 5 olnud 2023 veebruarist maini vähe sõitjaid? :-D Lootus oli, et uus peatus nng teetööd saavad selle aasta kooli alguseks valmis, et lapsed saavad tuleval talvel bussiga linnas koolis käima hakata. Aga ei, linnavalitusel uued plaanid. Kui Pirita Kose ringilt bussi linna ei lähe, tuleb lapsi autoga edasi sõidutada... Kui bussiliin 5 hakkaks peatuma ülal Vana Narva maanteel vaid Kelluka ja Kose tee peatustes, ei ole Pirita Kose selle piirkonna elanikel, samuti ka lasnamäelastel mingit mõtet liini 5 kasutada kuna alternativid, 63 ja 29 sõidavad nendest peatusest otse linna palju kiiremini. Kes hakkaks Priislest nr 5ga linna sõitma? Kui alternatiivid sõidavad otseteed linna, mitte ringiga mööda Pirita teed. Ehk teisisõnu, kehv olukord mis tekitati liini 5 kose ringi sulgemisega teetöödeks, see muutuks veelgi halvemaks. Ühisõidukite kasutamine muutuks niivõrd ebamugavaks, et mõttekam on autoga linnas käia. Kui olnuks soov parandada Lasnamäe-Pirita bussiühendust, olnuks loogiline pikendada liin 6t Priislini. Praegusel kujul ei oma linnavalituse plaan liin nr 5 osas mitte mingit loogilist seletust. Kui siis ehk, panna kose bussi-ring kinni pooleks aastaks. Ja siis väita, et kuna sellel ringil polnud sõitjaid antud ajavahemikus, järelikult polegi seda ringi enam vaja. Ehk saab lasnamäelt mõne sõitja peale meelitada? mõni lasnamäelane ehk eelistab merevaadet linna sõites, otsetee asemel, mida mitmed liinid Priislest kesklinna pakuvad.