Ettepanek korraldada rahvahääletus usundiõpetuse lülitamiseks põhikooli ja gümnaasiumi kohustuslike õppeainete hulka

Marko Tiitus,

Kommentaarid

ei toeta

Piisab kui käsitletakse ajaloo tundide raames. Usuvabaduse koha pealt on see parim variant. Religioonialane hariduse omandamise idee ei kõla usuvabadusena.

  1. Ajaloo tundide raames on asi väga pealiskaudne. Õpikutes on mõisted, mis ei ole arusaadavalt lahti seletatud. Lapsed otsivad lisaks täiendavaid seletusi. On hea, kui mõne kooli juures on keegi tuttav vaimulik, kes oskab asju seletada. Aga enamasti on see ikka suhteliselt juhuslikku laadi seoses suuremate pühadega. Nende üksikute kordadega lastele ikkagi põhiteadmiseid kätte ei anna.

  2. Ajaloo tundides tegeletakse ka laimuga. Mina uskusin "tänu" ajalooõpetaja sõbralikele seletustele nt aastaid, et ristirüütlid olid ahned nooremad pojad, kes tahtsid krabada maad ja raha. Alles hiljem sain teada, et ristirüütleid polnud olemaski. Olid palverändurid (sõna "ristirüütlid" on hilisem ajalookirjutus) ning äriprojektiga majandusteadlaste andmetel tegemist ei olnud. Seda näitab ju ka tänapäeva Prantsusmaa kaart! Ei ole ju suures osas Inglismaa alad!